Creditcard stress en GGD falen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lara Bruijn - WaarBenJij.nu Creditcard stress en GGD falen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lara Bruijn - WaarBenJij.nu

Creditcard stress en GGD falen

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

16 Juli 2014 | Nederland, Utrecht

Na een heerlijk, lang weekendje weg met vriendinnetjes in Wieringen (héél klein plaatsje in West-Friesland) wist de wekker mij vanochtend toch te ontwaken vanuit mijn coma. Ik heb geluk, ik moet om half negen bij de GGD in Bussum zijn, wat vanuit Zeewolde een lange dure reis is, maar mijn vader moet in Hilversum zijn en vind het geen probleem om mij even af te zetten. De wekker van kwart over zeven mag dan het zelfde geluid maken, hij klinkt in mijn oren toch echt een stuk prettiger dan die van half 6.

Als ik om half negen aankom bij de GGD in Bussum, die een inloopspreekuur heeft waar de vaccins direct klaarliggen voor late planners zoals ik, kan ik vrijwel meteen doorlopen.Omdat ik eerder eens naar Turkije ben gereisd, ben ik nog beschermd tegen hepatitis A en B en door mijn leeftijd kom ik net onder DTP uit. Slechts één prikje tegen Tyfus en ik kan beschermd op reis.
In de trein bel ik even met mijn bank. Ik had een creditcard aangevraagd en daarvoor zouden zij mij terugbellen, maar dat belletje had ik gisteren eventjes gemist. Ik bel ze terug en hoorde wat ik eigenlijk al een beetje verwachtte, ik ben te laat met de aanvraag en hij kan niet op tijd geleverd worden. Deze schok wordt gedempt dat ik met mijn pinpas wel kan pinnen bij een deel van de pinautomaten in Delhi en ze geeft mij de tip om een creditcard aan te vragen bij het grenswisselkantoor. Hier kun je zelf geld op zetten. Handig!

Eenmaal thuis wordt ik gebeld GGD- verpleegkundige. Hij had mij jonger geschat (ik zou toch zweren dat ik al rimpels krijg!) en was vergeten om naar mijn geboortedatum te kijken. Mijn tetanus bleek al wel verlopen te zijn. Gelukkig komen difterie en polio niet frequent voor in het gebied waar ik naar toe ga, bij ongevallen zoals wonden moet ik zo snel mogelijk een vaccin halen, maar dat geldt in Nederland ook. Ik hoef dus niet terug naar de GGD.

Poeeeh, het zonnetje schijnt. En fel. En warm. Dit zou prima acclimatiseren zijn voor het weer wat ik in India kan verwachten. Maar in plaats van mijn laatste voorbereidingen voor mijn grote reis te doen, zoals het inpakken van mijn koffer en het maken van een to- do list, liggen mijn studieboeken open voor mijn neus en staat er vanavond nog een vergadering gepland. Tja, tot vertrek gaat het leven in Nederland nog gewoon door. Helaas zit mijn hoofd toch echt al in het vliegtuig. Mijn concentratieboog duurt zo'n 20 minuten, waarna ik voor de zevenendertigste keer de weersvoorspellingen voor Delhi bekijkt. Het wordt nog steeds warm, en het gaat nog steeds regenen.

Goed, morgen staat mijn allerlaatste hertentamen om 09:00 klaar. Laat ik dan ook nog maar een poging doen om nog een paar uur vol aan de bak te gaan, en dan morgen, vanaf een uur of 10, volop te genieten van de laatste uurtjes Nederland. Zaterdag om 08:10 vertrek van Schiphol, en het komt nu echt heel dichterbij.

  • 16 Juli 2014 - 14:42

    Dannique:

    WEST-FRIESLAND! HEUHJ!
    Heel veel plezier!
    x

  • 16 Juli 2014 - 15:45

    Carla:

    Lara, goede reis gewenst, maak mooie herinneringen! Ik ga je volg en
    Groetjes carla

  • 19 Juli 2014 - 17:26

    Mama:

    Ik zit er met mijn neus bovenop om je te volgen,
    I'm so proud of you,

  • 21 Juli 2014 - 17:23

    Papa:

    Laat maar komen al die indrukken en belevenissen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

19 jarige Utrechtse student, samen met Iris op reis om een onvergetelijke reis in India te maken. Twee weken vrijwilligerswerk met straatkinderen in Delhi en een week vakantie.

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 2802

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Straatkinderen en een snufje toerisme

Landen bezocht: