Main Bazar - Reisverslag uit Delhi, India van Lara Bruijn - WaarBenJij.nu Main Bazar - Reisverslag uit Delhi, India van Lara Bruijn - WaarBenJij.nu

Main Bazar

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

05 Augustus 2014 | India, Delhi

Snif, snif. We nemen afscheid van ons verblijf in het vrjiwilligershuis in Zuid-Delhi. We bedanken Rajiv en wensen Hannah en Lea een goede reis terug. Wij vertrekken naar Smyle inn, een hostel geplaatst op de Main Bazaar, vlakbij Connought Place en daarmee centraal gelegen in Old Delhi.

Wanneer je het vriendelijke, gastvrije Zuid- Delhi gewendt,bent geworden, is Main Bazar een grote omslag. De mensen zijn hier veel gehaaider. Ze doen hier alles voor geld. Iedere riksaw chauffeur heeft hier wel zijn bandjes met reisbureaus en winkels, dat geld ook voor mensen die zich behulpzaam voordoen op straat en je dan stiekem naar een reisbureau leiden. En ja, ik ben er ingertrapt. Voor een euro of 200 een reis geboekt. Helemaal niet goedkoop, laat staan betrouwbaar. Dit was toch waar iedereen me voor gewaarschuwd heeft? Wat in alle boekjes staat?
Gelukkig zijn er overal op de wereld mensen die je kunt vertrouwen. De manager van ons hostel heeft, vraag me niet hoe, al ons geld terug weten te krijgen.

Nu via ons hostel een nieuwe reis geboekt. Ja, morgen vertrekken we naar de Himalayas! Eerst zullen we Rishikesh aandoen, een vallei in de uitlopers van de Himalayas met daar de Ganges met zijn heilige water. Het was de tip van een aantal vrijwilligers bij ons in huis en ik ben benieuwd of het net zo mooi is als in hun verhalen.
Daarna vertrekken we naar Shimla, een stadje op een berg en daar gaan we trekken! Ik kan niet wachten om de stad even uit te zijn. Als meisje uit een boerendorp is een stad met 22 miljoen inwoners, soms wel een beetje groot.